• ΚΑΛΩΣ ΟΡΙΣΑΤΕ!

    ΚΑΛΩΣ ΟΡΙΣΑΤΕ!

  • Ώρα για..RELAX!

    Ώρα για..RELAX!

  • Ώρα για..καφέ!

    Ώρα για..καφέ!

  • Ώρα για..όνειρα!

    Ώρα για..όνειρα!

  • Ώρα για..ταξίδια!

    Ώρα για..ταξίδια!

English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Συναίσθημα ή... Λογική ???

Προχθές το βράδυ μετά την ανάρτηση που έκανα περί συναισθημάτων, έπεσα να κοιμηθώ. Μα ο ύπνος δεν με έπαιρνε. Σκεφτόμουν τι ρόλο έχουν  παίξει το συναίσθημα και η λογική στις πράξεις και στις αποφάσεις μου. Έκανα μια διαδρομή στα μονοπάτια της ζωής μου και παρατήρησα ότι λειτουργούσα και λειτουργώ περισσότερο  με το συναίσθημα παρά με τη λογική .Μπορεί να φταίει το ζώδιο μου . Κριός… παρορμητικός, «Κάντο με πάθος κι ας είναι λάθος» είναι το ρητό ενός κριού ειδικά στα αισθηματικά. Δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς αυθορμητισμό παρορμητισμό και ένταση. Μπορεί να φταίνε τα γονίδια, ο τρόπος ή το περιβάλλον που μεγάλωσα , Όμως… Έτσι λειτουργούσα πάντα. Ναι..την πάτησα πολλές φορές γιατί ενώ έδινα πολλά, δεν πήρα ποτέ τίποτα. Γενικά στη ζωή μου. Σε όλες τις σχέσεις. Ερωτικές και φιλικές. Όμως αναλογίζομαι… αν έκανα αυτό που μου έλεγε η μάνα μου που σκεφτόταν πάντα ‘λογικά’ και αντί να διαλέξω για σύντροφό μου έναν ‘ξεβράκωτο’ που δεν θα μπορέσει να με έχει στα πούπουλα όπως με είχε αυτή, να διαλέξω κάποιον πλούσιο που ότι ζητήσω θα το έχω, άραγε που θα ήμουν ,ποια θα ήμουν και πως θα ήμουν τώρα; Την απάντηση την ξέρω!! Δεν θα ήμουν αυτή που είμαι!!! Γιατί….

Είναι παράλογο λέει ...η λογική
Είναι αυτό που είναι απαντά ...ο Έρωτας
Είναι δυστυχία λέει ...ο λογισμός
δεν είναι άλλο από πόνος ...λέει ο φόβος
Είναι μάταιο ...λέει η φρόνηση
Είναι αυτό που είναι ...απαντά ο Έρωτας
Είναι γελοίο ...λέει η περηφάνια
Είναι απερισκεψία ...λέει η σύνεση
Είναι αδύνατο ...λέει η εμπειρία
Είναι αυτό που είναι ...απαντά ο Έρωτας ...

Είναι αυτό που είναι…. επιλογή μου αν και παρορμητική, βασισμένη στο συναίσθημα και όχι στη λογική δεν με άλλαξε και το κυριότερο!! Έχω όλα τα πλούτη της γης γιατί πλούτος για μένα είναι ένα: Η ΑΓΑΠΗ
Διάβασα κάπου: ‘Τυχερός αυτός που κατόρθωσε ν’ αποκτήσει φρονιμάδα και ν’ αρματώσει το καράβι της ζωής του με την άγκυρα της ευτυχίας’
Μα και το δικό μου καράβι είναι αρματωμένο με την άγκυρα της ευτυχίας!
Θυμάμαι την γιαγιά που μου έλεγε: ‘να μετράς δέκα και να κόβεις μια’.
Οι σοφοί λένε : ‘να ενεργείς μετά από σκέψη’.
Όμως πως θα μπορούσαμε να καθοδηγήσουμε τα αισθήματα μας όπως εμείς θέλουμε; Πως μπορούμε να προγραμματίσουμε την ζωή μας τόοσο τέλεια;
Αν το κάναμε αυτό μάλλον μια μέρα θα ξυπνούσαμε μέσα στο απόλυτο κενό!!
Και τότε ‘πνιγμένοι’ και αγανακτισμένοι θα τα τινάζαμε όλα στον αέρα για αφεθούμε στην τρέλα των συναισθημάτων μας και όπου μας βγάλει!!
Δυο μύθοι του Αισώπου που μιλούν για την χρησιμότητα της λογικής:

Το γερασμένο λιοντάρι και η αλεπού
Ένα γερασμένο λιοντάρι δεν μπορούσε να βρει τροφή για τον εαυτό του και σκεφτόταν να κάνει κάτι γι’ αυτό. Έφτασε σε μια σπηλιά και ξαπλωμένο προσποιούταν ότι ήταν άρρωστο. Έτσι, τα ζώα που πήγαιναν να το επισκεφτούν, αφού τα έπιανε, τα έτρωγε. Κι όταν πια είχε πιάσει πολλά ζώα, πήγε και μια αλεπού που είχε ήδη καταλάβει το τέχνασμά του και αφού στάθηκε έξω από τη σπηλιά το ρωτούσε να μάθει πως πάει. Το λιοντάρι απάντησε «χάλια» και τη ρώτησε για ποιο λόγο δεν μπήκε μέσα. Τότε η αλεπού είπε: «Κι εγώ θα έμπαινα αν δεν έβλεπα πολλά ίχνη να μπαίνουν προς τα μέσα και κανένα να μη βγαίνει προς τα έξω»
Έτσι και οι φρόνιμοι άνθρωποι βλέποντας από πριν τις αποδείξεις αποφεύγουν τους κινδύνους.

Βάτραχοι στη λίμνη
Δυο βάτραχοι μοιράζονταν μια λίμνη. Όταν το καλοκαίρι ξεράθηκε η λίμνη, την εγκατέλειψαν αναζητώντας μιαν άλλη. Όταν βρήκαν ένα βαθύ πηγάδι, μόλις το είδε ο ένας λέει στον άλλο· Να κατεβούμε μαζί, φίλε, σ’ αυτό το πηγάδι. Κι ο άλλος απάντησε· Αν ξεραθεί το νερό που βρίσκεται εδώ πώς θα ανεβούμε;
Ο μύθος δηλώνει ότι δεν πρέπει να αντιμετωπίζουμε τα πράγματα χωρίς σκέψη.

 
Ναι. Τη λογική την χρησιμοποιώ μόνο όταν βρίσκομαι  αντιμέτωπη με ένα σοβαρό πρόβλημα ή γεγονός που εμφανίζεται στη ζωή μου και έχω μάθει τώρα πια να την χρησιμοποιώ για να δαμάζω τα αρνητικά μου συναισθήματα . Τα καλά μου συναισθήματα είναι πάντα ελεύθερα!!
Παλιά, όταν δεχόμουν μια λεκτική επίθεση από το περιβάλλον μου ή με κατηγορούσαν για πράγματα που δεν είχα κάνει, λειτουργούσα αυθόρμητα και γινόμουν άγριο θηρίο με αποτέλεσμα άγριους καυγάδες. Ώσπου βρισκόμουν πληγωμένη ,στεναχωρημένη και αναστατωμένη.
Όταν έμαθα να κοντρολάρω το συναίσθημα και να χρησιμοποιώ την λογική, είδα ότι κάθε φορά που γινόταν κάτι παρόμοιο, έβγαινα ‘άθικτη’ από την υπόθεση. Ο άλλος έβραζε (γιατί ήθελε να ξεσπάσει και έβρισκε εμένα σαν υποψήφιο θύμα) κι εγώ περίμενα ατάραχη μέχρι να ξεσπάσει η θύελλα.
Κι τελικά εκεί που το συναίσθημα με την λογική ήταν το άσπρο και το μαύρο, έδεσαν και έγιναν γκρι.
Πολλές φορές οι άνθρωποι βάζουν στην άκρη τα συναισθήματα και λειτουργούν μόνο με βάση την λογική όμως αυτό δεν μας κάνει εξυπνότερους από ένα ζώο χωρίς  ευφυΐα που λειτουργεί μόνο με το ένστικτο. Δείτε τι εννοώ:


Το συναίσθημα δεν έχει νόημα να το περιορίσεις ή να το ελέγξεις, πρέπει να το γνωρίσεις, όπως και τη λογική. (Μαχάτμα Γκάντι)
Αν περιορίσεις ή ελέγξεις το συναίσθημα θα αναπτύξεις τη λογική. Αν το γνωρίσεις, η σκέψη θα επιτρέψει στον νου να επενεργήσει και να φέρει στην οντότητα την πραότητα, δηλαδή τη γνώση του χειρισμού της αυξομείωσης του αισθήματος. Τότε το αίσθημα δεν γίνεται συναίσθημα ώστε να επεμβαίνει στη λογική και να την αναγκάζει να ενεργήσει για να προσπαθήσει να το ισορροπήσει.
Το συναίσθημα είναι σαν το λάστιχο, έχει κάποια όρια μετά από τα οποία σπάει. Αν δεν το τεντώνεις καθόλου, αλλά το χρησιμοποιείς σαν λάστιχο σε φυσιολογικά πλαίσια, είναι ωφέλιμο. Αν αυξομειώνεις συνέχεια και κατά πολύ το τέντωμα χάνει τις ιδιότητες του λάστιχου.
το παραπάνω κείμενο το βρήκα εδώ:nooapocalypsis.org
Παρακάτω σας έχω ένα πολύ ωραίο κουίζ για το πόσο ελέγχετε τα συναισθήματα σας.
Το αποτέλεσμα σε μένα ήταν το αναμενόμενο!! χαχα <Με την καρδιά και το μυαλό>

2 μου μίλησαν:

...το έκανα το τεστ !!! άμα σου πω...με την καρδιά και το μυαλό βγήκε και σε μένα τι άλλο να σχολιάσω !!!! χαχα φιλιά :-)

Το τεστ τα είπε όλα ;-)))))

χαχαχα!! ΦΙΛΑΚΙΑΑΑΑ!!

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλώ να είμαστε ευπρεπείς....ΑΣΤΕΙΕΥΟΜΑΙ!!!! εκφραστείτε ελεύθερα :-)